Kursun Amacı


Bu kursun amacı, fen bilimleri eğitimi alanında lisansüstü eğitime devam eden öğrencilerin bilişsel beceri düzeylerine uygun açık uçlu ve çoktan seçmeli soru yazma becerilerini geliştirmektir. Bu amaçla farklı üniversitelerde ve Millî Eğitim Bakanlığı’nda görev yapan ve alanında uzman olan eğitmenlerin katıldığı yüz yüze bir ortamda ayrıntılı, uygulamaya dayalı bir içerik planlanmıştır. Bu eğitim ile kursiyerlerin başarı testlerinin özellikleri, taksonomi, bilişsel becerilere dayalı açık uçlu soru, çoktan seçmeli soru ve bu tür soru yazma ile ilgili ilişkin bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.

 

Kurs beş ana başlık altında yapılandırılmış olup, içerik bu ana başlıklara göre aşağıda genişletilerek açıklanmıştır: 

 

1.        Taksonomi

2.        Geçerlik ve Güvenirlik

3.        Çoktan seçmeli sorular

4.        Açık uçlu sorular

5.        Soru yazma uygulamaları

 

Genişletilmiş konu başlıkları aşağıdaki gibidir:

 

a)        Taksonomiler

b)        Yenilenmiş Bloom Taksonomisi

c)        Bilişsel düzeylerin ölçülmesi

d)        Öğretim programlarının kazanımları

e)        Öğretim programlarındaki kazanımların analizi

f)         Başarı Testleri

g)        Başarı Testlerinin Psikometrik Özellikleri: Geçerlik ve güvenirlik

h)        Çoktan seçmeli sorular

i)         Çoktan seçmeli soru yazımındaki dikkat edilecek hususlar

j)         Açık uçlu sorular

k)        Rubrik ve çeşitleri

l)         Açık uçlu soru yazımında dikkat edilecek hususlar

m)       Çoktan seçmeli soru yazımı uygulamaları

n)        Açık uçlu soru yazımı uygulamaları

o)        Rubrik hazırlama uygulamaları

p)        Hazırlanan çoktan seçmeli soruların redaksiyonu

q)        Hazırlanan açık uçlu soruların redaksiyonu